Reenvio la ressenya sobre un article relacionat amb TEA.
Àngels Escalada
AUTISME I INCLUSIÓ EDUCATIVA: ALGUNES CLAUS PER LA REFLEXIÓ
En aquest article es proporcionen algunes de les claus que poden facilitar l'escolarització de l'alumnat amb TEA. Es fa primer una reflexió dels conceptes a l'entorn de l'atenció a la diversitat, tals com inclusió, discapacitat, deficiència, suports...
Es fa una explicació del recorregut del concepte diversitat a la pràctica educativa des del model selectiu on la diversitat és concebuda com un problema, fins l'aposta pel model comprensiu i l'escola inclusiva que implica processos per augmentar la participació de tot l'alumnat.
S'expliciten els criteris metodològics i la resposta educativa a les necessitats relacionades amb la interacció social, la comunicació i la inflexibilitat mental i comportamental dels alumnes amb TEA.
Es dóna resposta al què, quan i com ensenyar i avaluar en l'atenció a l'alumnat amb TEA.
Tot i que és un article de fa uns anys és prou útil.
L' original d'aquest article va ser publicat en castellà a la revista Àmbits de Psicopedagogia nº 16, hivern 2006.
2016-11-04 8:15 GMT+01:00 M ANGELES ESCALADA LIARTE <aescalad@xtec.cat>:
Adjunto ressenya sobre un article relacionat amb TEA.
Àngels Escalada
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada